Enter Air miniaturka

Enter Air – Lider na polskim rynku czarterowym

Enter Air jest dynamicznie rozwijającą się linią lotniczą działającą na rynku czarterowym, czyli wycieczek turystycznych organizowanych głównie przez biura turystyczne w Polsce i za granicą. Zarząd spółki ma wieloletnie doświadczenie w branży lotniczej, co pozwala na skuteczne zarządzanie operacyjne i strategiczne, nawet w trudnych warunkach rynkowych, jakie miały miejsce np. podczas pandemii Covid-19. Spółka bardzo szybko wyszła na prostą. Obecnie znajduje się w zaawansowanej korekcie, więc przyciągnęła moją uwagę. Zapraszam do wpisu 🙂

Dynamiczny rozwój

Spółka bardzo szybko zwiększa przychody od 2022 roku. Polski rynek turystyczny dynamicznie się rozwija. Polacy coraz chętniej i częściej podróżują za granicę. Ten trend bezpośrednio przekłada się na wzrost popytu na loty czarterowe, co stanowi solidny fundament dla dalszego rozwoju Enter Air. Oficjalnie zamożność społeczeństwa rośnie, ale to na pewno jest w mniejszym stopniu niż dane rządowe. Ale jest druga ważna rzecz:

Po prostu bardzo często mamy tańsze wakacje zagranicą niż w Polsce!
Cena biletu lotniczego + tańszy hotel i inne atrakcje są za granicą niż w Polsce
, po zabójczych podwyżkach kosztów pracy przez żydowsko-ukraiński PiS i kosztów energii dzięki UE, oraz pasienie żydowsko-nazistowskiego reżimu ukraińskiego.

Spółka planuje zwiększenie floty stawiając na nowoczesne i oszczędne samoloty, głównie z rodziny Boeing 737. Nowsze maszyny to niższe koszty operacyjne (mniejsze zużycie paliwa, niższe koszty serwisowania) oraz większy komfort dla pasażerów, co zwiększa konkurencyjność oferty. W maju 2025 roku firma ogłosiła plany powiększenia floty, mając już podpisane kontrakty o wartości ponad 2 mld zł.

Jak poinformował, w związku ze spodziewanym wzrostem popytu, spółka planuje duże zwiększenie floty w 2026 roku.

“Spodziewamy się, że w przyszłym roku popyt będzie wyższy, więc na przyszły rok mamy duże plany zwiększania floty. Mamy dostać pięć Boeingów 737 MAX i prawdopodobnie jeszcze dwa Boeingi 737-800. To wszystko będzie jednak zależało od popytu” – dodał.

Dyrektor zaznaczył, że jeżeli jednak popyt będzie słabszy, to spółka będzie dopasowywać wielkość floty. Według niego, wszystko wskazuje jednak na to, że rynek cały czas, szczególnie w Polsce, powinien rosnąć.

“Nie tylko w tej chwili jest duży popyt, ale jest też bardzo duży potencjał na popyt w przyszłości. Dopasowujemy się do tego, czego potrzebuje rynek i nigdy nie podchodzimy do sprawy optymistycznie, tylko pragmatycznie. Jeżeli jest popyt na daną liczbę samolotów, to my ten popyt wypełniamy i w tej chwili lata dla nas tyle samo samolotów, ile latało w zeszłym roku” – dodał.

Flota Enter Air składa się z 24 samolotów Boeing 737-800 i 9 Boeingów 737 MAX 8. Spółka jest także współwłaścicielem szwajcarskiej linii Chair Airlines, która posiada flotę czterech samolotów i ma 51 proc. udziałów spółki Fly4 Airlines Green, która świadczy usługi najmu samolotów z załogami (wet-lease) na rzecz przewoźników lotniczych.

Polaniecki wskazał, że w 2024 roku spółka zanotowała bardzo dynamiczny wzrost, ale taki wzrost nie jest do utrzymania przez dwa lata pod rząd.

“Koniunktura na rynku idzie wzdłuż pewnej sinusoidy. Wiedząc jak się zachowuje rynek, nie zwiększaliśmy w tym roku swoich zasobów samolotowych tylko latamy na tej samej liczbie” – powiedział dyrektor generalny.

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Enter-Air-chce-poprawic-rentownosc-poszczegolnych-segmentow-planuje-zwiekszanie-floty-wywiad-8982801.html

Więcej liczb na stronie spółki w O Enter Air. Warto zauważyć, że około 40% przychodów firmy pochodzi z lotów zamawianych przez zagraniczne biura podróży na trasach poza Polską, co świadczy o jej międzynarodowym zasięgu i dywersyfikacji przychodów. Chwalą się tym na anglojęzycznej stronie 🙂

The Group is also active on international markets. It generates over 41% of its revenues on flights booked by foreign travel agencies on routes outside Poland. In order to satisfy the requirements of its international clients, Enter Air maintains a permanent operational base in Paris and seasonal bases in other cities like London, Madrid, Prague and Tel Aviv.

https://ir.enterair.pl/en/about-enter-air

Wykres

Poniższy wykres w skali tygodniowej. Ale zobaczcie jak spółka pięknie reagowała na formacje harmoniczne. Od tego Nietoperza po lewej stronie, aż do osiągnięcia dna w okolicach 20 zł i poziomem Fibo 0,786. Obecnie wykres jest w zaawansowanej korekcie rysującej nam klasyczną formację harmoniczną Gartleya. Idealnie byłoby, gdyby jej zaliczenie było z chociaż chwilowym zawieszeniem konfliktu na Ukrainie. Wtedy mocny strzał popytu by poszedł!

Enter Air tygodniowy po 19 08 2025

Parametry

Największy atut to bardzo dobra wycena przedsiębiorstwa w porównaniu do zysków. Jednak jest to spowodowane wysokim zadłużeniem. Spółka musi się cały czas dynamicznie rozwijać, ponieważ jedzie na małej płynności finansowej. Tak wysokie ROE jest częściowo efektem wysokiego zadłużenia (dźwigni finansowej). Na szczęście dla spółki już okres podwyżek stóp procentowych za nami, więc główne ryzyko wyeliminowane. Spółka, co ciekawe wypłaca dywidendę akcjonariuszom, a jest to bardzo rzadkie przy takim stopniu zadłużenia.

Enter Air parametry po 19 08 2025

Podsumowanie

Tą spółkę zaktualizuję jak będzie bliżej strefy, albo jednak popyt przejmie kontrolę i trzeba będzie wyżej wejść. Co do innych spółek na blogu to na Agora mamy Ultra Duży Wolumen dziś. Jutro będzie widać bardziej intencje dużego gracza to dodam aktualizację. Na Ten Square Games nadal boczniak. Po raporcie w poniedziałek (dnia 25.08.2025) zrobię nowy wpis. Jeśli macie przemyślenia odnośnie spółki to zapraszam do komentowania.
Pozdrawiam

5 2 głosy
Ranking Wpisu
Subskrybuj
Powiadom o
guest

2 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
TomM
Gość
TomM
20 dni o temu

Portfel TFI – Enter (źródło Biznes Radar)

Enter-akcjonariat
Edytowano 20 dni o temu by TomM