Ten Square Games po wynikach za 2 kwartał 2025

Spółka wczoraj po sesji opublikowała dobre, lepsze od konsensusu wyniki finansowe. Jednak dziś była konferencja omawiająca nie tylko wyniki, ale głównie plany na przyszłość Ten Square Games, która miała pozytywny wpływ na kurs. Czyli typowo po amerykańsku, bo w USA przedstawione plany spółek mają większy wpływ od wyników najczęściej (jeśli nie ma mocnych odchyłek od zakładanych). TEN to też spółka międzynarodowa działająca na GPW, co czyni ją wyjątkową. Ja mam ją pod HODL w portfelu dywidendowym, więc zapraszam do wpisu 🙂

Wyniki za Q2 2025

Wyniki Ten Square Games w II kw. 2025 roku vs. konsensus PAP (tabela, popr.)PAP Biznes
Dane w milionach złotych

2Q2025

wyniki

kons.

różnica

r/r

q/q

YTD 2025

rdr

Przychody

81,4

81,9

-0,6%

-17,3%

-10,1%

171,9

-5,1%

EBITDA Adj.

27,0

24,8

9,1%

-1,0%

-11,3%

57,5

0,1%

EBIT

23,6

21,3

10,9%

1,3%

-22,9%

54,2

-0,2%

zysk netto j.d.

20,0

18,9

5,7%

-9,1%

-27,3%

47,5

0,2%

marża EBITDA

33,2%

30,3%

2,95

5,47

-0,48

33,47%

1,72

marża EBIT

29,0%

26,0%

3,01

5,31

-4,82

31,53%

1,54

marża netto

24,6%

23,1%

1,45

2,21

-5,82

27,63%

1,46

Spółka lekko zaskoczyła pozytywnie w niektórych obszarach, mimo spadków przychodów. Głównymi powodami spadku przychodów są ścięte wydatki na marketing (zrobiono to celowo przed dużymi aktualizacjami gier). Drugim powodem niższych przychodów jest słaby kurs Dolara Amerykańskiego do Złotówki. Ale mimo tych dwóch czynników wyniki nie są złe.

Konferencja wynikowa

Na poniższym wideo przedstawiciele zarządu, w tym prezes Andrzej Lilczuk oraz CFO Magdalena Jurewicz, szczegółowo omawiają realizację strategicznych planów firmy, ze szczególnym uwzględnieniem wzrostu przychodów, rozwoju produktów takich jak Wings of Heroes i Trophy Hunter. Prezentowane są wprowadzone zmiany w kluczowych tytułach Fishing Clash i Hunting Clash.

Konferencja koncentruje się również na optymalizacji wydatków marketingowych, analizie efektywności segmentacji graczy oraz wyzwaniach prawnych i regulacyjnych dotyczących platform mobilnych. Omówiono także sytuację finansową spółki, w tym płynność finansową i politykę dywidendową, oraz plany na przyszłość związane z nowymi tytułami i rozwojem technologii, takich jak AI.

W poniższym filmiku jest błąd w tytule i miniaturce, bo chodzi oczywiście o Q2. Ale dałem im komentarz. Powinni to poprawić 🙂

Poniżej omówienie konferencji z podziałem na dojrzałe gry i nowe tytuły.

Strategia Ten Square Games na osiągnięcie wzrostu przychodów w dojrzałych produktach, takich jak Fishing Clash i Hunting Clash, opiera się na kilku kluczowych filarach, które są częścią szerszego planu strategicznego ukierunkowanego na wyższe przychody.

Główne aspekty tej strategii to:

  • Transformacja produktowa oparta na danych: Firma odeszła od podejścia startupowego, bazującego na pomysłach i szybkim testowaniu, na rzecz iteracyjnego i opartego na twardych danych podejścia. Oznacza to ciągłe sprawdzanie, co działa, a co nie, oraz wprowadzanie zmian w oparciu o dokładne pomiary, a nie opinie. Ta zmiana sposobu pracy dotyczy całej organizacji, w tym zespołów produktowych, R&D, marketingu i obsługi klienta.
  • Segmentacja graczy: Jest to jedno z kluczowych działań w dojrzałych produktach. Obecnie firma jest w trzeciej iteracji segmentacji, która już przyniosła mierzalne efekty.
    • Pierwsza iteracja pokazała ponad 20% wzrost w segmencie najmniej płacących graczy.
    • Druga iteracja przyniosła podobny wzrost w dwóch segmentach.
    • Celem jest sukcesywna poprawa wyników w kolejnych segmentach. Firma podkreśla, że wzrosty wydajności na poszczególnych segmentach nie są jednocyfrowe, co świadczy o dużym potencjale w istniejących grach.
  • Zwiększenie wydatków marketingowych po testach: W drugim kwartale 2025 roku Ten Square Games celowo obniżyło wydatki marketingowe na Fishing Clash i Hunting Clash. Był to świadomy zabieg, mający na celu stworzenie bardziej stabilnego podłoża marketingowego i umożliwienie dokładniejszego mierzenia wpływu zmian w grach na ich wydajność. Po zakończeniu wszystkich testów A/B i wdrożeniu zmian, wydatki marketingowe będą sukcesywnie podnoszone, z nadzieją na lepsze efekty i większe długoterminowe zyski. Firma pracuje ze stopami zwrotu, a nie budżetami, co oznacza, że wydatki na marketing będą zwiększane, dopóki będą generować satysfakcjonujący zwrot.
  • Wprowadzanie innych inicjatyw: Oprócz segmentacji, realizowany jest szereg innych, mniejszych i większych inicjatyw produktowych, które mają na celu poprawę wyników. Przykładowe inicjatywy w Hunting Clash to tzw. “dearboxy”, będące odpowiednikiem “fishbacksów” w Fishing Clash, usprawnianie interfejsu oraz testowanie nowych dostawców płatności z lepszymi prowizjami.
  • Rozwój i optymalizacja TSG Store: Sklep ma znaczący udział w przychodach, wynosząc ponad 32% w Fishing Clash i ponad 21% w Hunting Clash, co stanowi około 23% wszystkich przychodów grupy. Firma dąży do utrzymania i zwiększania tych poziomów poprzez optymalizację dostawców płatności, śledzenie otoczenia prawnego i balansowanie ofert w sklepie, aby były atrakcyjne dla graczy, nie zakłócając ekonomii gry. Korzystają z możliwości reklamowania swojego sklepu na platformie Apple w USA, co jest wynikiem wyroku sądowego.
  • Wykorzystanie potencjału w grach mimo ich dojrzałości: Mimo że produkty są na rynku od wielu lat, firma nadal widzi w nich duży potencjał wzrostu i poprawy wydajności. Nowy “know-how” produktowy i wyższe standardy pracy zespołów mają wkrótce przynieść widoczną poprawę wyników i umożliwić wyższy marketing.

Zarząd jest przekonany o słuszności obranego kierunku i nie dopuszcza myśli o niepowodzeniu, widząc efekty pracy zespołów i iteracyjnego podejścia. Proces testowania zmian, takich jak segmentacja, trwa zazwyczaj od 6 do 8 tygodni na mniejszych grupach graczy, zanim zostaną wdrożone dla całej populacji, aby zminimalizować ryzyko.


Kluczowe czynniki sukcesu nowych gier Ten Square Games, takich jak Wings of Heroes czy Trophy Hunter, opierają się na kilku filarach, które firma identyfikuje jako niezbędne do osiągnięcia wysokich przychodów i rozwoju. Podkreśla się, że Ten Square Games potrafi tworzyć nowe gry, marketować je i skalować, posiadając “full package” umiejętności.

Oto kluczowe czynniki sukcesu:

  • Umiejętność tworzenia wysokiej jakości nowych gier: Firma konsekwentnie pokazuje, że potrafi wydawać nowe tytuły. Co ciekawe, w przeciwieństwie do typowego trendu rynkowego, gdzie pierwszy produkt jest najlepszy, a każdy kolejny nieco słabszy, Ten Square Games doświadcza sytuacji odwrotnej – każda kolejna gra ma lepsze parametry niż poprzednia, co jest powodem do zadowolenia.
  • Wysoka jakość produktu i realizm: Przykładem jest Trophy Hunter, który jest opisywany jako “najlepiej wyglądający produkt na rynku” w swoim segmencie. Gracze cenią sobie realistyczne animacje zwierząt, lokacje oraz “feedback ze strzelania”, co przekłada się na ich zadowolenie z rozgrywki.
  • Dobre wczesne wskaźniki KPI (Key Performance Indicators): Nowe gry, takie jak Trophy Hunter, charakteryzują się dużo lepszą retencją i konwersją. Nawet wczesne, kilkutygodniowe dane dla Trophy Huntera wyglądają “zaskakująco dobrze”.
  • Zapewnienie głębi i bogatego kontentu: W przypadku Wings of Heroes kluczowe było budowanie głębi w drugim kwartale. Dla Trophy Huntera natomiast, roadmapa jest “bardzo mocno napakowana” nowym kontentem i “dobrze skrojonymi featerami”, co ma zapewnić dobre wyniki KPI również w długim terminie (powyżej 730 dni). Widoczna jest też potrzeba dalszego kontentu w Trophy Hunter.
  • Skuteczne skalowanie marketingowe i rozszerzanie grup docelowych:
    • Firma świadomie obniżała wydatki marketingowe na flagowe tytuły w celu testowania zmian, ale po ich skonkludowaniu wydatki są sukcesywnie podnoszone.
    • W przypadku Wings of Heroes, zwiększone wydatki marketingowe już od trzeciego kwartału 2025 roku przyniosły ponad 30% wzrost przychodów.
    • Skalowanie to nie tylko budżety, ale także wychodzenie na “dużo szersze wody” z produktem. Na przykład marketing Wings of Heroes został rozszerzony z gier lotniczych w settingu II wojny światowej na “action games” i “flight simy”, co pozwala dotrzeć do większej liczby graczy. Firma działa, bazując na stopach zwrotu, a nie na budżetach, co oznacza, że wydatki na marketing są zwiększane, dopóki generują satysfakcjonujący zwrot.
  • Model hybrydowy monetyzacji: W przypadku Trophy Huntera, gra oparta jest na modelu hybrydowym, łączącym przychody z płatności wewnątrz gry oraz reklam, co stanowi około 25% przychodów tytułu.
  • Wsparcie dla zespołów i specjalistów: Ten Square Games zapewnia zespołom “pełne wsparcie”, wierząc, że liczy się sukces. Firma zatrudnia specjalistów, którzy są w stanie dostarczyć “najlepiej wyglądający produkt”.
  • Wyciąganie wniosków i unikanie błędów konkurencji: Ważnym elementem jest pójście własną drogą“nie popełnienie błędów konkurencji” w pracy z produktami.
  • Oparcie na danych i iteracyjne podejście: Chociaż szczególnie widoczne w dojrzałych produktach, ogólne, oparte na twardych danych podejście jest kluczowe dla całej organizacji.

Podsumowując, sukces nowych gier Ten Square Games wynika z połączenia sprawdzonych zdolności produkcyjnych, wysokiej jakości wykonania, efektywnego marketingu opartego na danych, strategicznego podejścia do monetyzacji oraz ciągłego rozwoju kontentu i wsparcia dla zespołów.

Wykres

Opór nadal aktywny. Wybicie z konsolidacji mocne i teraz powinien już zostać wybijany, ale wątpię by na raz się udało. Prędzej powinna się zacząć tworzyć bycza flaga ewentualnie chorągiewka i dopiero po niej atak na wybicie oporu. Wtedy mamy już prostą drogę do pokrycia luki dywidendy. Dajcie znać w komentarzu jak chcecie się podłączać. Wtedy aktualizacja już na interwale godzinnym.

TEN dzienny po 26 08 2025

Parametry

Najnowsze parametry z dziś po sesji obejmujące już zaprezentowane wyniki za 2 kwartał 2025 za Squabera.

TEN parametry po 26 08 2025

W tym roku wypłacili aż 100 mln zł dywidendy. Ale w przyszłym nie ma szans na tak dużą dywidendę. Nie mniej kwota zwala z nóg. To absolutny TOP pod dywidendy w Polsce, ale i na świecie!

Podsumowanie

Ten Square Games radzi sobie stabilnie mimo wymagającego rynku gier, z naciskiem na optymalizację i nowe projekty. Plany rozwojowe wyglądają obiecująco, z naciskiem na innowacje i retencję (z powodu długiego istnienia głównych tytułów). Wprowadzono również nowy program motywacyjny z planami aż do 2029 roku. Myślę, że uda im się w większej części spełnić te założenia, a wtedy obecnie te akcje pod dłuższy termin chodzą za czapkę gruszek. We wpisie postarałem się podsumować najważniejsze rzeczy, ale jeśli macie coś do dodania to zapraszam do komentowania.
Pozdrawiam

5 1 głos
Ranking Wpisu
Subskrybuj
Powiadom o
guest

4 komentarzy
najnowszy
najstarszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
seba
Gość
seba
15 dni o temu

Miałem kupić Forka wczoraj po 3zeta,ale kupiłem TEN po 84zeta

Jan
Gość
Jan
16 dni o temu

Ładnie wybiło ,ciekawe czy teraz zrobią cofkę zeby tą lukę pokryć czy do strefy oporu dojdzie i zrobią cofkę ?